Konkurs

pomagamy robić filmy
SCRIPT PRO!
SCRIPT PRO jest kontynuacją konkursu Hartley-Merrill, jego głównym zadaniem jest wspieranie scenarzystów na początku kariery. Konkurs organizowany jest po raz dwudziesty ósmy, od dziesięciu lat pod nową nazwą.

Konkurs scenariuszowy jest organizowany przez Szkołę Wajdy i Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA. Partnerami Konkursu są: Stowarzyszenie Filmowców Polskich, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS oraz Storytel.

Kategoria – FILM FABULARNY
15 000 PLN – nagroda STOWARZYSZENIA FILMOWCÓW POLSKICH
10 000 PLN – nagroda STOWARZYSZENIA AUTORÓW ZAiKS
konsultacje scenariuszowe dla finalistów w Wajda School

Kategoria – AUDIO
10 000 PLN – nagroda STORYTEL
możliwość realizacji słuchowiska
konsultacje scenariuszowe dla finalistów w Wajda School
Wręczenie nagród tegorocznej edycji odbędzie się podczas uroczystej gali w trakcie Festiwalu Mastercard OFF CAMERA w Krakowie.

Termin składania scenariuszy upływa 31 maja 2020 roku.

Najważniejsze zasady zgłaszania prac
  • konkurs dotyczy scenariuszy pełnometrażowych filmów fabularnych
    oraz scenariuszy słuchowisk o długości 90 minut i słuchowisk dwuodcinkowych (2 x 45 minut)
  • do konkursu przyjmowane są wyłącznie scenariusze oryginalne
  • konkurs jest przeznaczony dla osób pełnoletnich
  • jeden scenariusz może mieć najwyżej trzech autorów
  • prawa do scenariusza zostają przy autorze/autorach
  • dla zachowania anonimowości autorów, prace muszą być podpisane godłem (pseudonimem), dane autora dołączane są w osobnej kopercie, również opatrzonej godłem (pseudonimem)
  • zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie mailowo na adres konkurs@scriptpro.pl
  • opłata zgłoszeniowa wynosi 150 zł i pokrywa koszt selekcji scenariuszy (nr konta tutaj)
  • szczegółowe informacje oraz regulamin konkursu dostępny tutaj
  • wzór zgłoszenia dostępny tutaj
  • termin składania scenariuszy upływa 31 maja 2020 roku.
  • wręczenie nagród tegorocznej edycji odbędzie się w trakcie Festiwalu Mastercard OFF CAMERA w Krakowie.
Jury

Organizatorzy powołują niezależne Jury, złożone z przedstawicieli polskiego przemysłu filmowego, które wyłoni finalistów konkursu i przyzna nagrody. W tym roku najlepsze scenariusze wybiorą:

W kategorii pełnometrażowy FILM FABULARNY  – Anna Waśniewska-Gill (producentka, szefowa zespołu fabularnego TVN), Maciej Karpiński (scenarzysta, przewodniczący Koła Scenarzystów Stowarzyszenia Filmowców Polskich), Michał Komar (scenarzysta, wiceprzewodniczący Zarządu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS), Magdalena Łazarkiewicz (reżyserka) i Grzegorz Łoszewski (scenarzysta).

W kategorii AUDIO dla scenariuszy słuchowisk o długości 90 min lub 2 x 45 min – Janusz Kukuła (dyrektor – Główny Reżyser Teatru Polskiego Radia), Jakub Barzak (dyrektor marketingu Storytel) i Krzysztof Terej (producent filmowy, Watchout Studio).

Skład komisji selekcyjnej w kategorii FILM: Tomasz Jurkiewicz (scenarzysta, reżyser), Andrzej Titkow (scenarzysta, reżyser), Michał Walczak (dramaturg, reżyser), Iwona Siekierzyńska (scenarzystka, reżyserka), Piotr Subbotko (reżyser) i Małgorzata Sobieszczańska (scenarzystka); w kategorii AUDIO: Filip Marczewski (scenarzysta, reżyser), Marcin Zwierzchowski (Project Manager Storytel) oraz Marta Rebzda (autorka słuchowisk, reportażystka radiowa i telewizyjna).

————

We wcześniejszych edycjach konkursu w pracach jury uczestniczyli m.in.: Jerzy Kapuściński, Michał Komar, Anna Waśniewska-Gill, Bartosz Konopka, Leszek Dawid, Edward Żebrowski, Feliks Falk, Stanisław Różewicz, Jacek Fuksiewicz, Jacek Kondracki, Magdalena Piekorz, Sławomir Fabicki, Anna Jadowska, , Maciej Karpiński, Piotr Dzięcioł, Joanna Krauze, Marcin Wrona, Jan Dworak, Andrzej Bart, Andrzej Saramonowicz, Grzegorz Łoszewski.

————-

W poprzednich edycjach Konkursu Hartley-Merrill i SCRIPT PRO laury zdobywały teksty, które następnie trafiały na ekrany. Są wśród nich:

  1. „Boże Ciało” Jana Komasy wg scenariusza Mateusza Pacewicza (druga nagroda PISF, otrzymał 10 nagród na 44. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni oraz nominację do Oscara),
  2. „Bogowie” Łukasza Palkowskiego wg scenariusza Krzysztofa Raka (finalista 2013). Film Zdobył Złote Lwy na Festiwalu Filmowym w Gdyni w 2014 roku oraz m.in. nagrodę za najlepszy scenariusz dla Krzysztofa Raka,
  3. „Ostatnia rodzina” Jana P. Matuszyńskiego wg scenariusza Roberta Bolesty (finalista Hartley-Merrill 2010),
  4. „Córki Dancingu” Agnieszki Smoczyńskiej wg scenariusza Roberta Bolesty (finalista 2013) – najlepszy Debiut na Festiwalu Filmowym w Gdyni w 2015 roku,
  5. „Smak Pho” Mariko Sagi wg scenariusza reżyserki pt. „Dom tułaczy” (finalistka 2015),
  6. „Zabawa, zabawa” Kingi Dębskiej, wg scenariusza reżyserki i Miki Dunin (Trzecia Nagroda PISF 2017),
  7. „Dziura w głowie” Piotra Subbotki wg scenariusza reżysera (finalista 2014),
  8. „Zgoda” Macieja Sobieszczańskiego wg scenariusza Małgorzaty Sobieszczańskiej (Trzecia Nagroda PISF w 2012 roku),
  9. „Bikini Blue” Jarosława Marszewskiego wg scenariusza reżysera „Red planet white flag” (Nagroda Główna 2015),
  10. „Atak paniki” Pawła Maślony wg scenariusza „Odpady” Pawła Maślony, Bartka Kotschedoffa i Aleksandry Pisuli (finaliści 2014),
  11. „Plac zabaw” Bartosza M. Kowalskiego wg scenariusza reżysera i Stanisława Warwasa (Nagroda Główna 2014),
  12. „Carte Blanche” Jacka Lusińskiego wg scenariusza reżysera (finalista w 2012 roku),
  13. „Znam kogoś kto cię szuka” Julii Kowalski wg scenariusza reżyserki pt. „Zagubieni” (Druga Nagroda PISF w 2014 roku),
  14. „Letnie przesilenie” Michała Rogalskiego wg scenariusza reżysera (Nagroda Główna w 2008 roku),
  15. „Mur” Dariusza Glazera wg scenariusza reżysera (Nagroda Główna w 2012 roku),
  16. „Obietnica” Anny Kazejak wg scenariusza reżyserki i Magnusa von Horna pt. „Słowo” (finaliści 2013), premiera na Berlinale 2014,
  17. „Jesteś bogiem” Leszka Dawida wg scenariusza Macieja Pisuka pt. (Nagroda Marszałka Województwa Mazowieckiego W Hartley-Merrill 2010),
  18. „Zdjęcie” Macieja Adamka, wg scenariusza reżysera (Nagroda Hartley-Merrill 2006), premiera w 2012 roku na festiwalu w Toronto;
  19. „Lęk wysokości” Bartka Konopki, wg scenariusza reżysera i Piotra Borkowskiego (Nagroda Specjalna HBO w Hartely-Merrill 2009),
  20. „Ki” Leszka Dawida wg scenariusza Pawła Ferdka, wyróżnionego nagrodą IAM w 2007 roku
  21. „Daas” Adriana Panka wg scenariusza reżysera (finalista Hartley-Merrill 2009),
  22. „Z miłości” Anny Jadowskiej wg scenariusza reżyserki (Nagroda Hartley-Merrill 2005),
  23. „Moja krew” Marcina Wrony wg scenariusza „Tamagotchi”, którego współautorką jest Grażyna Trela (Nagroda Główna Hartley-Merrill 2007),
  24. „Rozmowy nocą” Macieja Żaka według scenariusza Karoliny Szymczyk-Majchrzak (Nagroda Hartley-Merrill 2006), Nagroda Specjalna Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej,
  25. „Komornik” Feliksa Falka wg scenariusza Grzegorza Łoszewskiego (Nagroda Hartley-Merrill 2003) Złote Lwy w Gdyni w 2005 roku,
  26. „Stacja” Piotra Wereśniaka wg scenariusza reżysera (Nagroda Hartley-Merrill 1999),
  27. „Bajland” Henryka Dederki wg scenariusza reżysera (Druga Nagroda Hartley-Merrill 2008),
  28. „Bandyta” Macieja Dejczera wg scenariusza Cezarego Harasimowicza (Nagroda Hartley-Merrill 1994).
W produkcji

Obecnie w fazie produkcji są następujące projekty:

  1. „Jesienna dziewczyna” Katarzyny Klimkiewicz i Patrycji Nowak (finalistki 2018),
  2. „Powrót do Legolandu” Konrada Aksinowicza (Trzecia Nagroda PISF 2016),
  3. „Sonata” Bartosza Blaschke (Druga Nagroda PISF 2018),
  4. „Lęk” Moniki Sobień (finalistka 2017), w reż. Sławomira Fabickiego,
  5. „Osiedle polskich skrzydeł” Michała Wnuka i Kai Krawczyk-Wnuk (finaliści 2018),
  6. „Śubuk” Szymona Augustyniaka i Jacka Lusińskiego (finaliści 2019),
  7. „Prime Time” Łukasza Czapskiego i Jakuba Piątka (finaliści 2019).