Ruszyły prace komisji selekcyjnych konkursu SCRIPT PRO 2021
  • 25
  • 06

Przed trzema tygodniami zakończył się nabór konkursowych tekstów. W kategorii pełnometrażowy film fabularny zgłoszone zostały 204 scenariusze, a we wciąż jeszcze nowej kategorii Audio – 24 słuchowiska. Teraz komisje selekcyjne wybiorą prace, które w połowie lipca trafią pod obrady jury. Finalistów konkursu poznamy w sierpniu, a zwycięzców podczas Międzynarodowego Festiwalu Off Camera we wrześniu.

Komisje selekcyjne

Swoje rekomendacje przedstawią w tym roku: dla scenariuszy pełnometrażowych filmów fabularnych: Tomasz Jurkiewicz (scenarzysta, reżyser), Katarzyna Klimkiewicz (reżyserka, scenarzystka), Magdalena Sendecka (dziennikarka filmowa), Małgorzata Sobieszczańska (scenarzystka), Andrzej Titkow (scenarzysta, reżyser) i Michał Walczak (dramaturg, reżyser); dla scenariuszy słuchowisk: Filip Marczewski (scenarzysta, reżyser), Marcin Zwierzchowski (Project Manager w Storytel Original) oraz Marta Rebzda (autorka słuchowisk, reportażystka radiowa i telewizyjna).

Jury

Scenariusze zgłoszone w kategorii pełnometrażowy film fabularny ocenią w tym roku: Anna Waśniewska-Gill (producentka, szefowa zespołu fabularnego TVN), Maciej Karpiński (scenarzysta, przewodniczący Koła Scenarzystów Stowarzyszenia Filmowców Polskich), Michał Komar (scenarzysta, wiceprzewodniczący Zarządu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS), Magdalena Łazarkiewicz (reżyserka) i Grzegorz Łoszewski (scenarzysta); w kategorii Audio najlepsze scenariusze wybiorą: Janusz Kukuła (dyrektor – Główny Reżyser Teatru Polskiego Radia), Jakub Barzak (dyrektor marketingu Storytel) i Małgorzata Semil (ZAiKS).

Nagrody

Na tegorocznych laureatów czekają nagrody ufundowane przez partnerów konkursu: w kategorii pełnometrażowy film fabularny – Stowarzyszenie Filmowców Polskich (nagroda w wysokości 15 tys. zł), Stowarzyszenie Autorów ZAiKS (nagroda w wysokości 10 tys. zł), Fundacja Kyoto-Kraków (nagroda w wysokości 10 tys. zł); w kategorii Audio – Storytel (nagroda w wysokości 10 tys. zł wraz z możliwością realizacji słuchowiska oraz dodatkowa nagroda specjalna w wysokości 5 tys. zł), Stowarzyszenie Autorów ZAiKS (nagroda w wysokości 10 tys. zł), Teatr Polskiego Radia (nagroda specjalna – realizacja słuchowiska).

Finaliści konkursu mają także możliwość rozwoju swoich tekstów w Szkole Wajdy pod okiem czołowych polskich filmowców, scenarzystów i konsultantów.

—————————————

Script Pro organizowany przez Wajda School i Mastercard OFF CAMERA we współpracy ze Stowarzyszeniem Filmowców Polskich, Stowarzyszeniem Autorów ZAiKS, Storytel oraz partnerami takimi jak: Fundacja Kyoto-Kraków i Teatr Polskiego Radia, jest najważniejszym polskim konkursem dla scenarzystów będących na początku kariery. Dla scenarzystów konkurs jest szansą na rozwój, a dla producentów gwarancją, że wybrane spośród kilkuset zgłoszeń finałowe teksty zasługują na uwagę.

W 2020 roku konkurs otworzył się na nowy, bardzo dynamicznie rozwijający się w Polsce obszar – projektów audio, we współpracy ze Storytel – platformą oferującą streaming audiobooków, seriali audio, słuchowisk i podcastów. Nowa kategoria konkursowa jest odpowiedzią na coraz szybciej rozwijający się rynek rozrywki audio i zapotrzebowanie na wysokiej jakości teksty.

Dotychczas wyróżnione w konkursie SCRIPT PRO scenariusze filmów fabularnych to między innymi: „Prime time” Jakuba Piątka, na podstawie scenariusza reżysera i Łukasza Czapskiego, który znalazł się w finale konkursu SCRIPT PRO 2019 (premiera na platformie Netflix w kwietniu 2021), „Bo we mnie jest seks” Katarzyny Klimkiewicz, na podstawie scenariusza pt. „Jesienna dziewczyna”, który reżyserka napisała wspólnie z Patrycją Nowak i który znalazł się w finale SCRIPT PRO 2018 (w oczekiwaniu na premierę kinową), „Hiacynt” w reżyserii Piotra Domalewskiego na podstawie scenariusza Marcina Ciastonia pt. „Gorzki fiolet”, który znalazł się w finale SCRIPT PRO 2016 (premiera – jesienią tego roku na Netflixie), a także tak znane i wielokrotnie nagradzane tytuły jak nominowany do Oscara film „Boże ciało” Jana Komasy wg scenariusza Mateusza Pacewicza – laureata z 2016 r., „Bogowie” Łukasza Palkowskiego wg scenariusza Krzysztofa Raka (finalista 2013) „Córki Dancingu” Agnieszki Smoczyńskiej wg scenariusza Roberta Bolesty (finalista 2013), „Ostatnia rodzina” Jana P. Matuszyńskiego wg scenariusza Roberta Bolesty (finalista Hartley-Merrill 2010), „Zabawa, zabawa” Kingi Dębskiej – współautorką scenariusza jest Mika Dunin – (finalistki 2017), „Plac zabaw” Bartosza M. Kowalskiego wg scenariusza, którego współautorem jest Stanisław Warwas (finaliści 2014) czy „Atak paniki” Pawła Maślony wg scenariusza reżysera oraz Barłomieja Kotschedoffa i Aleksandry Pisuli (finaliści 2014).

More News
  • 6 mar 2019
  • 0
STOWARZYSZENIE AUTORÓW ZAIKS  PARTNEREM KONKURSU SCENARIUSZOWEGO SCRIPT PRO 2019   Do grona partnerów tegorocznej edycji SCRIPT PRO – najbardziej prestiżowego konkursu dla debiutujących scenarzystów pełnometrażowych...
  • 26 kw. 2019
  • 0
ZNAMY FINALISTÓW SCRIPT PRO 2019   Jury w składzie: Jerzy Kapuściński, Michał Komar, Bartosz Konopka, Anna Waśniewska-Gill i przewodniczący Grzegorz Łoszewski, wybrało 10 finałowych teksów...
Nabór na Script Pro zakończony
  • 4 cze 2020
  • 0
W niedzielę 31 maja zakończył się nabór scenariuszy na 10. jubileuszową edycję konkursu Script Pro. W kategorii pełnometrażowy film fabularny zgłoszonych zostało 219 scenariuszy. Na...