Konkurs

pomagamy robić filmy
SCRIPT PRO!
SCRIPT PRO jest kontynuacją konkursu Hartley-Merrill, jego głównym zadaniem jest wspieranie scenarzystów na początku kariery. Konkurs organizowany jest po raz dwudziesty dziewiąty, od jedenastu lat pod nową nazwą.

Konkurs scenariuszowy jest organizowany przez Szkołę Wajdy i Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA. Partnerami Konkursu są: Stowarzyszenie Filmowców Polskich, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Storytel, Fundacja Kyoto-Kraków oraz Teatr Polskiego Radia.

 

Kategoria – FILM FABULARNY

  • 15 000 PLN – nagroda STOWARZYSZENIA FILMOWCÓW POLSKICH
  • 10 000 PLN – nagroda STOWARZYSZENIA AUTORÓW ZAiKS
  • 10 000 PLN – nagroda FUNDACJI KYOTO-KRAKÓW (nowa nagroda)
  • Konsultacje scenariuszowe dla finalistów w SZKOLE WAJDY

 

Kategoria – AUDIO

  • 15 000 PLN oraz możliwość realizacji słuchowiska – nagroda STORYTEL
  • 5000 PLN – nagroda specjalna STORYTEL (nowa nagroda)
  • 10 000 PLN – nagroda STOWARZYSZENIA AUTORÓW ZAiKS (nowa nagroda)
  • Realizacja słuchowiska stworzonego na podstawie zwycięskiego Scenariusza we współpracy Laureata z Teatrem Polskiego Radia – nagroda specjalna TEATRU POLSKIEGO RADIA
  • Konsultacje scenariuszowe dla finalistów w SZKOLE WAJDY

 

Wręczenie nagród tegorocznej edycji odbędzie się podczas uroczystej gali w trakcie Festiwalu Mastercard OFF CAMERA w Krakowie.

Nabór scenariuszy do tegorocznej edycji zakończony.

 

 

 

 

 

 

Najważniejsze zasady zgłaszania prac
  • konkurs dotyczy scenariuszy pełnometrażowych filmów fabularnych
    oraz scenariuszy słuchowisk o długości 90 minut i słuchowisk dwuodcinkowych (2 x 45 minut)
  • do konkursu przyjmowane są wyłącznie scenariusze oryginalne
  • konkurs jest przeznaczony dla osób pełnoletnich
  • jeden scenariusz może mieć najwyżej trzech autorów
  • prawa do scenariusza zostają przy autorze/autorach
  • dla zachowania anonimowości autorów, prace muszą być podpisane godłem (pseudonimem)
  • zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie mailowo na adres konkurs@scriptpro.pl
  • opłata zgłoszeniowa wynosi 150 zł i pokrywa koszt selekcji scenariuszy (nr konta tutaj)
  • szczegółowe informacje oraz regulamin konkursu dostępny tutaj
  • wzór zgłoszenia dostępny tutaj
  • przedłużony termin składania scenariuszy upływa 31 maja 2021 roku. (nabór zakończony)
  • wręczenie nagród tegorocznej edycji odbędzie się w trakcie Festiwalu Mastercard OFF CAMERA w Krakowie.
Jury

Organizatorzy powołują niezależne Jury oraz komisje selekcyjne dla obu kategorii konkursowych złożone z przedstawicieli branży audiowizualnej, które wyłoni finalistów konkursu i przyzna nagrody.

Jury Script Pro 2021 i skład komisji selekcyjnej dostępny jest w zakładce Jurorzy.

————

We wcześniejszych edycjach konkursu w pracach jury uczestniczyli m.in.: Jerzy Kapuściński, Bartosz Konopka, Leszek Dawid, Edward Żebrowski, Feliks Falk, Stanisław Różewicz, Jacek Fuksiewicz, Jacek Kondracki, Magdalena Piekorz, Sławomir Fabicki, Anna Jadowska, Piotr Dzięcioł, Joanna Krauze, Marcin Wrona, Jan Dworak, Andrzej Bart, Andrzej Saramonowicz.

————-

W poprzednich edycjach Konkursu Hartley-Merrill i SCRIPT PRO laury zdobywały teksty, które następnie trafiały na ekrany. Są wśród nich:

    1. „Boże Ciało” Jana Komasy wg scenariusza Mateusza Pacewicza (druga nagroda PISF, otrzymał 10 nagród na 44. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni oraz nominację do Oscara),
    2. „Bogowie” Łukasza Palkowskiego wg scenariusza Krzysztofa Raka (finalista 2013). Film Zdobył Złote Lwy na Festiwalu Filmowym w Gdyni w 2014 roku oraz m.in. nagrodę za najlepszy scenariusz dla Krzysztofa Raka,
    3. „Ostatnia rodzina” Jana P. Matuszyńskiego wg scenariusza Roberta Bolesty (finalista Hartley-Merrill 2010),
    4. „Córki Dancingu” Agnieszki Smoczyńskiej wg scenariusza Roberta Bolesty (finalista 2013) – najlepszy Debiut na Festiwalu Filmowym w Gdyni w 2015 roku,
    5. „Smak Pho” Mariko Sagi wg scenariusza reżyserki pt. „Dom tułaczy” (finalistka 2015),
    6. „Zabawa, zabawa” Kingi Dębskiej, wg scenariusza reżyserki i Miki Dunin (Trzecia Nagroda PISF 2017),
    7. „Dziura w głowie” Piotra Subbotki wg scenariusza reżysera (finalista 2014),
    8. „Zgoda” Macieja Sobieszczańskiego wg scenariusza Małgorzaty Sobieszczańskiej (Trzecia Nagroda PISF w 2012 roku),
    9. „Bikini Blue” Jarosława Marszewskiego wg scenariusza reżysera „Red planet white flag” (Nagroda Główna 2015),
    10. „Atak paniki” Pawła Maślony wg scenariusza „Odpady” Pawła Maślony, Bartka Kotschedoffa i Aleksandry Pisuli (finaliści 2014),
    11. „Plac zabaw” Bartosza M. Kowalskiego wg scenariusza reżysera i Stanisława Warwasa (Nagroda Główna 2014),
    12. „Carte Blanche” Jacka Lusińskiego wg scenariusza reżysera (finalista w 2012 roku),
    13. „Znam kogoś kto cię szuka” Julii Kowalski wg scenariusza reżyserki pt. „Zagubieni” (Druga Nagroda PISF w 2014 roku),
    14. „Letnie przesilenie” Michała Rogalskiego wg scenariusza reżysera (Nagroda Główna w 2008 roku),
    15. „Mur” Dariusza Glazera wg scenariusza reżysera (Nagroda Główna w 2012 roku),
    16. „Obietnica” Anny Kazejak wg scenariusza reżyserki i Magnusa von Horna pt. „Słowo” (finaliści 2013), premiera na Berlinale 2014,
    17. „Jesteś bogiem” Leszka Dawida wg scenariusza Macieja Pisuka pt. (Nagroda Marszałka Województwa Mazowieckiego W Hartley-Merrill 2010),
    18. „Zdjęcie” Macieja Adamka, wg scenariusza reżysera (Nagroda Hartley-Merrill 2006), premiera w 2012 roku na festiwalu w Toronto;
    19. „Lęk wysokości” Bartka Konopki, wg scenariusza reżysera i Piotra Borkowskiego (Nagroda Specjalna HBO w Hartely-Merrill 2009),
    20. „Ki” Leszka Dawida wg scenariusza Pawła Ferdka, wyróżnionego nagrodą IAM w 2007 roku
    21. „Daas” Adriana Panka wg scenariusza reżysera (finalista Hartley-Merrill 2009),
    22. „Z miłości” Anny Jadowskiej wg scenariusza reżyserki (Nagroda Hartley-Merrill 2005),
    23. „Moja krew” Marcina Wrony wg scenariusza „Tamagotchi”, którego współautorką jest Grażyna Trela (Nagroda Główna Hartley-Merrill 2007),
    24. „Rozmowy nocą” Macieja Żaka według scenariusza Karoliny Szymczyk-Majchrzak (Nagroda Hartley-Merrill 2006), Nagroda Specjalna Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej,
    25. „Komornik” Feliksa Falka wg scenariusza Grzegorza Łoszewskiego (Nagroda Hartley-Merrill 2003) Złote Lwy w Gdyni w 2005 roku,
    26. „Stacja” Piotra Wereśniaka wg scenariusza reżysera (Nagroda Hartley-Merrill 1999),
    27. „Bajland” Henryka Dederki wg scenariusza reżysera (Druga Nagroda Hartley-Merrill 2008),
    28. „Bandyta” Macieja Dejczera wg scenariusza Cezarego Harasimowicza (Nagroda Hartley-Merrill 1994).
    29. „Prime Time” Łukasza Czapskiego i Jakuba Piątka (finaliści 2019).
    30. „Bo we mnie jest seks” Katarzyny Klimkiewicz i Patrycji Mnich (Nowak) (finalistki 2018),
    31. „Powrót do tamtych dni” Konrada Aksinowicza wg scenariusza „Powrót do Legolandu” (Trzecia Nagroda PISF 2016),
W produkcji

Obecnie w fazie produkcji są następujące projekty:

filmy fabularne

„Sonata” Bartosza Blaschke (Druga Nagroda PISF 2018),
„Lęk” Moniki Sobień (finalistka 2017), w reż. Sławomira Fabickiego,
„Osiedle polskich skrzydeł” Michała Wnuka i Kai Krawczyk-Wnuk (finaliści 2018),
„Śubuk” Szymona Augustyniaka i Jacka Lusińskiego (finaliści 2019)
„Kos – western kościuszkowski” Michała A. Zielińskiego (finalista 2020)
„Detektyw Bruno” Marcina Ciastonia i Ewy Rozenbajgier (Honorowe Wyróżnienie 2019)

 

słuchowiska

„Pokutnicy” – Marka Prandoty (finalista 2020)
„Myśli i uczucia dozwolone” – Ewy Małecki (finalistka 2020)
„Gram o wszystko” – Gabrieli Łazarkiewicz (finalistka 2020)
„Za wolność Waszą i Naszą” – Arkadiusza Pilcha (finalista 2020)