Konkurs

pomagamy robić filmy
SCRIPT PRO!
SCRIPT PRO jest kontynuacją konkursu Hartley-Merrill, jego głównym zadaniem jest wspieranie scenarzystów na początku kariery. Konkurs organizowany jest po raz dwudziesty ósmy, od dziesięciu lat pod nową nazwą.

Konkurs scenariuszowy jest organizowany przez Szkołę Wajdy i Między narodowy Festiwal Kina Niezależnego Mastercard FF CAMERA. Partnerami Konkursu są: Stowarzyszenie Filmowców Polskich, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS oraz Storytel.

Kategoria – FILM FABULARNY
15 000 PLN – nagroda STOWARZYSZENIA FILMOWCÓW POLSKICH
10 000 PLN – nagroda STOWARZYSZENIA AUTORÓW ZAiKS
konsultacje scenariuszowe dla finalistów w Wajda School

Kategoria – AUDIO
10 000 PLN – nagroda STORYTEL
możliwość realizacji słuchowiska
konsultacje scenariuszowe dla finalistów w Wajda School
Wręczenie nagród tegorocznej edycji odbędzie się 29 kwietnia 2020 podczas uroczystej gali w trakcie Festiwalu Mastercard OFF CAMERA w Krakowie.

Termin składania scenariuszy upływa 30 marca 2020 roku.

Najważniejsze zasady zgłaszania prac
  • konkurs dotyczy scenariuszy pełnometrażowych filmów fabularnych
    oraz scenariuszy słuchowisk o długości 90 minut i słuchowisk dwuodcinkowych (2 x 45 minut)
  • do konkursu przyjmowane są wyłącznie scenariusze oryginalne
  • konkurs jest przeznaczony dla osób pełnoletnich
  • jeden scenariusz może mieć najwyżej trzech autorów
  • dla zachowania anonimowości autorów, prace muszą być podpisane godłem (pseudonimem), dane autora dołączane są w osobnej kopercie, również opatrzonej godłem (pseudonimem)
  • zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie mailowo na adres konkurs@scriptpro.pl
  • opłata zgłoszeniowa wynosi 150 zł i pokrywa koszt selekcji scenariuszy (nr konta tutaj)
  • szczegółowe informacje oraz regulamin konkursu dostępny tutaj
  • wzór zgłoszenia dostępny tutaj
  • termin składania scenariuszy upływa 30 marca 2020 roku.
  • wręczenie nagród tegorocznej edycji odbędzie się 29 kwietnia 2020 podczas uroczystej gali w trakcie Festiwalu Mastercard OFF CAMERA w Krakowie.
Jury

Organizatorzy powołują niezależne Jury, złożone z przedstawicieli polskiego przemysłu filmowego, które wyłoni finalistów konkursu i przyzna nagrody. We wcześniejszych edycjach konkursu w pracach jury uczestniczyli m.in.: Jerzy Kapuściński, Michał Komar, Anna Waśniewska-Gill, Bartosz Konopka, Leszek Dawid, Edward Żebrowski, Feliks Falk, Stanisław Różewicz, Jacek Fuksiewicz, Jacek Kondracki, Magdalena Piekorz, Sławomir Fabicki, Anna Jadowska, , Maciej Karpiński, Piotr Dzięcioł, Joanna Krauze, Marcin Wrona, Jan Dworak, Andrzej Bart, Andrzej Saramonowicz, Grzegorz Łoszewski.

 

W poprzednich edycjach Konkursu Hartley-Merrill i SCRIPT PRO laury zdobywały teksty, które następnie trafiały na ekrany. Są wśród nich:

1. „Boże Ciało” Jana Komasy wg scenariusza Mateusza Pacewicza (druga nagroda PISF, otrzymał 10 nagród na 44. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni oraz nominację do Oscara),
2. „Bogowie” Łukasza Palkowskiego wg scenariusza Krzysztofa Raka (finalista 2013). Film Zdobył Złote Lwy na Festiwalu Filmowym w Gdyni w 2014 roku oraz m.in. nagrodę za najlepszy scenariusz dla Krzysztofa Raka,
3. „Ostatnia rodzina” Jana P. Matuszyńskiego wg scenariusza Roberta Bolesty (finalista Hartley-Merrill 2010),
4. „Córki Dancingu” Agnieszki Smoczyńskiej wg scenariusza Roberta Bolesty (finalista 2013) – najlepszy Debiut na Festiwalu Filmowym w Gdyni w 2015 roku,
5. „Atak paniki” Pawła Maślony wg scenariusza „Odpady” Pawła Maślony, Bartka Kotschedoffa i Aleksandry Pisuli (finaliści 2014),
6. „Zabawa, zabawa” Kingi Dębskiej, wg scenariusza reżyserki i Miki Dunin (Trzecia Nagroda PISF 2017),
7. „Plac zabaw” Bartosza M. Kowalskiego wg scenariusza reżysera i Stanisława Warwasa (Nagroda Główna 2014),
8. „Zgoda” Macieja Sobieszczańskiego wg scenariusza Małgorzaty Sobieszczańskiej (Trzecia Nagroda PISF w 2012 roku),
9. „Bikini Blue” Jarosława Marszewskiego wg scenariusza reżysera „Red planet white flag” (Nagroda Główna 2015),
10. „Letnie przesilenie” Michała Rogalskiego wg scenariusza reżysera (Nagroda Główna w 2008 roku),
11. „Carte Blanche” Jacka Lusińskiego wg scenariusza reżysera (finalista w 2012 roku),
12. „Mur” Dariusza Glazera wg scenariusza reżysera (Nagroda Główna w 2012 roku),
13. „Dziura w głowie” Piotra Subbotki wg scenariusza reżysera (finalista 2014),
14. „Znam kogoś kto cię szuka” Julii Kowalski wg scenariusza reżyserki „Zagubieni” (Druga Nagroda PISF w 2014 roku),
15. „Obietnica” Anny Kazejak) wg scenariusza Anny Kazejak i Magnusa von Horna pt. „Słowo” (finaliści 2013), premiera na Berlinale 2014
16. „Jesteś bogiem” Leszka Dawida wg scenariusza Macieja Pisuka pt. (Nagroda Marszałka Województwa Mazowieckiego W Hartley-Merrill 2010),
17. „Lęk wysokości” Bartka Konopki, wg scenariusza reżysera i Piotra Borkowskiego (Nagroda Specjalna HBO w Hartely-Merrill 2009),
18. „Ki” Leszka Dawida wg scenariusza Pawła Ferdka, wyróżnionego nagrodą IAM w 2007 roku
19. „Moja krew” Marcina Wrony wg scenariusza „Tamagotchi”, którego współautorką jest Grażyna Trela (Nagroda Główna Hartley-Merrill 2007),
20. „Daas” Adriana Panka wg scenariusza reżysera (finalista Hartley-Merrill 2009),
21. „Rozmowy nocą” Macieja Żaka według scenariusza Karoliny Szymczyk-Majchrzak (Nagroda Hartley-Merrill 2006), Nagroda Specjalna Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej,
22. „Zdjęcie” Macieja Adamka, wg scenariusza reżysera (Nagroda Hartley-Merrill 2006), premiera w 2012 roku na festiwalu w Toronto;
23. „Z miłości” Anny Jadowskiej wg scenariusza reżyserki (Nagroda Hartley-Merrill 2005),
24. „Komornik” Feliksa Falka wg scenariusza Grzegorza Łoszewskiego (Nagroda Hartley-Merrill 2003) Złote Lwy w Gdyni w 2005 roku,
25. „Bajland” Henryka Dederki wg scenariusza reżysera (Druga Nagroda Hartley-Merrill 2008),
26. „Stacja” Piotra Wereśniaka wg scenariusza reżysera (Nagroda Hartley-Merrill 1999),
27. „Bandyta” Macieja Dejczera wg scenariusza Cezarego Harasimowicza (Nagroda Hartley-Merrill 1994)

W produkcji

Obecnie w fazie produkcji są następujące projekty:

1. „Jesienna dziewczyna” Katarzyny Klimkiewicz i Patrycji Nowak (finalistki 2018),
2. „Powrót do Legolandu” Konrada Aksinowicza (Trzecia Nagroda PISF 2016),
3. „Sonata” Bartosza Blaschke (Druga Nagroda PISF 2018),
4. „Dom tułaczy” Mariko Sagi (finalistka 2015),
5. „Lęk” Moniki Sobień (finalistka 2017), reż. S. Fabicki,
6. „Osiedle polskich skrzydeł” Michała Wnuka i Kai Krawczyk-Wnuk (finaliści 2018)
7. „Śubuk” Szymona Augustyniaka Jacek Lusiński (finaliści 2019)
8. „Prime Time” Łukasz Czapski Jakub Piątek (finaliści 2019)